IRT sektorius sparčiai auga ir nuolat vystosi, todėl atsiranda didelis poreikis tobulinti naujus įgūdžius ir naujoves. Tačiau, EBPO duomenimis, dabartinės profesinio rengimo ir mokymo programos dažnai sunkiai suspėja su šiais pokyčiais ir ne visada suteikia mokiniams įgūdžių ir galimybių, kurių jiems reikia, kad sėkmingai dirbtų IRT srityje, pramonėje. Ketvirtoji ir penktoji pramonės revoliucijos yra pagrindiniai veiksniai, lemiantys besikeičiantį profesinio rengimo ir mokymo vaidmenį, nes jos formuoja naują darbo vietų, įgūdžių ir profesinių reikalavimų turinį ir formą. „INVESTech” siekia skatinti profesinio rengimo ir mokymo inovacijų potencialą dalyvaujančiose šalyse, skatindama švietimo, darbo rinkos ir kitų suinteresuotųjų subjektų bendradarbiavimą; palengvinti įgūdžių ugdymą ir inovacinių technologijų naudojimą; skatinant ekologini judėjimą ir socialinę įtrauktį; suteikiant galimybes tarptautinio bendradarbiavimo ir keitimosi gerąja patirtimi galimybes, taip užtikrinant, kad profesinis rengimas ir mokymas galėtų atlikti svarbų vaidmenį remiant inovacijas, įgūdžių ugdymą, ekologine kaitą ir socialinę įtrauktį.
Tikslas
Remti tarptautinės bendradarbiavimo platformos sukūrimą ir profesinio meistriškumo centrų (CoVE) informacinių ir ryšių technologijų (IRT) srityje plėtrą, penkiose Europos šalyse: Slovakijoje, Graikijoje, Bulgarijoje, Kipre ir Lietuvoje.
Rezultatai ir nauda
Projekto rezultatai
-
E. mokymosi platforma – sukurta integruota platforma su skaitmeniniais kursais, pritaikytais įvairiems kvalifikacijos lygiams (EQF 4–8), siekiant užtikrinti žinių prieinamumą ir nuolatinį profesinį tobulėjimą.
-
Mobilioji programėlė žinių ir įgūdžių stiprinimui – parengta skaitmeninė priemonė, leidžianti sveikatos priežiūros, technologijų bei kitų sričių studentams ir specialistams mokytis lanksčiai ir individualizuotai.
-
Virtualios realybės praktinio mokymosi įrankiai – sukurti VR sprendimai, suteiksiantys galimybę įgyti praktinės patirties realistiškomis sąlygomis ir didinantys mokymosi efektyvumą.
-
Vadovas apie žaliąją pertvarką – parengtas metodinis leidinys, padėsiantis profesinio rengimo institucijoms integruoti žaliuosius įgūdžius į mokymo programas.
-
Verslumo akademijos kursai – sukurti ir išbandyti inovatyvūs kursai, skirti verslumo gebėjimams ugdyti technologijų srityje, ypač orientuojantis į dirbančiuosius ir studentus.
-
Nacionalinių kompetencijos centrų (CoVEs) sukūrimas – projekte dalyvaujančiose šalyse įsteigti ar sustiprinti kompetencijos centrai, jungiantys mokymo įstaigas, įmones ir NVO.
-
Tarptautinis bendradarbiavimo tinklas – sukurta partnerystės platforma, užtikrinanti patirties mainus tarp švietimo įstaigų ir pramonės atstovų įvairiose šalyse.
Pridėtinė vertė
Projektas INVESTech suteiks Klaipėdos valstybinei kolegijai galimybę plėtoti kompetencijas pažangiųjų technologijų, verslumo bei žaliosios pertvarkos srityse, diegiant inovatyvias priemones, tokias kaip virtuali realybė, mobiliosios programėlės ar skaitmeninės platformos, ir taip stiprinti studijų turinio kokybę bei studentų praktinius gebėjimus. Lietuvos mastu projektas prisidės prie kvalifikuotų specialistų rengimo, mažindamas ryškias įgūdžių spragas dirbtinio intelekto, didžiųjų duomenų, daiktų interneto, pramonės 5.0 ir kitose aukštųjų technologijų srityse, taip pat skatins glaudesnį bendradarbiavimą tarp aukštojo mokslo institucijų, profesinio mokymo organizacijų ir pramonės atstovų. Europos Sąjungos mastu projektas stiprins tarpvalstybinį bendradarbiavimą, sukurs kompetencijos centrų tinklą, užtikrinsiantį žinių, inovacijų ir gerosios praktikos sklaidą tarp šalių partnerių, ir taip didins Europos konkurencingumą bei lyderystę technologijų ir tvarumo srityse.
Vykdytojas
Projekto partneriai
• P1. Technical University of Kosice (TUKE)
• P2. ASTRA – Association for Development and Innovation (ASTRA)
• P3. Secondary School of Technology in Michalovce (SOSTMI)
• P4. Košice IT Valley (IT Valley)
Graikija:
• P5. IDEC
• P6. National Centre For Scientific Research Demokritos (Demokritos)
• P7. IEK Glyfada represented by MINERAS (MINERAS)
• P8. COMMONSPACE (CS)
Bulgarija:
• P9. Cluster Sofia Knowledge City (CSKC)
• P10. Joint Innovation Centre of the Bulgarian Academy of Sciences (JiC-BAS)
• P11. TUES represented by Technical University of Sofia (TUS)
Kipras:
• P12. Emphasys Centre (Emphasys)
• P13. Cyprus Research and Innovation Centre Ltd (CYRIC)
• P14. Frederick University (FredU)
• P15. Centre for Social Innovation (CSI)
Lietuva:
• P16. Klaipėdos valstybinė kolegija (KVK)
• P17. Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmai (KCCIC)
• P18. Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KSTP)