Per pandemiją, turizmas gamtoje ir atokiose vietovėse tapo labai populiarus. Įgyvendinant ankstesnį Nordplus Adult projektą NordTourNet-3, partneriai veiklų metu išsiaiškino, kad IT ne tik pakeitė turizmo organizacijas bet ir išryškino kartų skirtumus. Kartos (Y ir Z) turi kur kas daugiau žinių ir įgūdžių skaitmeninių technologijų srityje. Tuo tarpu vyresnės kartos (kūdikių bumo ir X) yra mažiau įgudusios IT srityje. Dėl šių priežasčių pagrindiniai projekto naudos gavėjai yra nuotoliniai darbuotojai ir verslininkai, veikiantys turizmo sektoriuje, vyresni nei 50 metų amžiaus, nes svarbu juos išmokyti valdyti dirbtinio intelekto priemones ir kūrybiškai jas pritaikyti savo veikloje, tam kad išliktų turizmo sektoriuje.
Projektas „Developing the Creativity of Tourism Workers Through the Use of Artificial Intelligence Powered Tools to Create New or Improve Existing Tourism Services” yra projektų NordTourNet tęsinys.
Tikslas
Bendras projekto tikslas – tirti dirbtinio intelekto priemones, skirtas turizmo sektoriui, pateikti suaugusiųjų švietėjams metodinę medžiagą ir rekomendacijas, kaip skatinti atokiose vietovėse dirbančių 50 metų ir vyresnių turizmo darbuotojų ir verslininkų kūrybiškumą pasitelkiant dirbtinio intelekto sprendimus ir paskatinti juos kurti naujas paslaugas ar produktus, pagrįstus dirbtinio intelekto technologijomis.
Rezultatai ir nauda
Projekto rezultatai:
- Situacijos analizės ataskaita nacionaline ir anglų kalbomis (rašytine forma, e. versija) ir dvylika 10 minučių trukmės vaizdo įrašų nacionalinėmis kalbomis.
- 4-6 valandų trukmės kūrybiškumo mokymo programa nacionaline ir anglų kalbomis (raštu, e. versija).
- Fokus grupių ir stebėjimo ataskaita nacionaline ir anglų kalbomis (raštu, el. versija).
- „Metodinė medžiaga su rekomendacijomis suaugusiųjų švietėjams ir turizmo specialistams vaizdo formatu su animacija”, kurią sudaro 10 vaizdo modulių anglų kalba, kurių kiekvieno trukmė 15 min.
- Baigiamoji virtuali projekto konferencija, įrašyta projekto „Youtube” kanale.
Pridėtinė vertė:
Projekto pridėtinė vertė slypi jo orientacijoje į vyresnio amžiaus turizmo sektoriaus darbuotojus ir verslininkus, kurie dažnai turi mažiau skaitmeninių įgūdžių, tačiau yra svarbūs vietos bendruomenėms ir turizmo paslaugų plėtrai. Projektas suteiks jiems galimybę susipažinti su dirbtinio intelekto priemonėmis, išmokti jas taikyti kūrybiškai ir taip išlikti konkurencingiems sparčiai besikeičiančiame turizmo sektoriuje. Metodinė medžiaga, mokymo programa ir vaizdo moduliai padės užtikrinti, kad įgytos žinios būtų praktiškai pritaikomos, o baigiamoji konferencija ir skaitmeninė produkcija užtikrins ilgalaikį rezultatų matomumą bei sklaidą. Projektas ne tik mažins skaitmeninį kartų atotrūkį, bet ir skatins inovatyvių turizmo paslaugų kūrimą, prisidedant prie regioninio ir tarptautinio turizmo sektoriaus tvarumo.
Vykdytojas
Projekto partneriai
Kurzeme Tourism Association (Latvija)
Mobilizing Expertise AB (Švedija)
Arctic Culture Lab (Grenlandija)