Visuomenė pakankamai aktyviai eksploatuoja profesijų įvaizdžius. Jie remiasi ne tiek realia vienos ar kitos profesijos atstovų elgsena, veiklos specifika, kiek visuomenei būdingu (stereotipiniu) įsivaizdavimu apie jų elgesį, išvaizdą, atliekamas funkcijas. Tai pasakytina ir apie pedagogus, kurių profesinis įvaizdis tapatinamas tik su moters lytimi, pvz., moteriška profesija, nuostata, kad mokytojas „visą gyvenimą stovi prie lentos“, griežtumu, nuovargiu, dideliais darbo krūviais ir menku užmokesčiu, nebemadingu aprangos kodu ir kt. Deja, bet nemažai ir pačių mokytojų vadovaujasi stereotipais, kad yra bejėgiai, pavargę, nieko negalintys pakeisti. Tai gali pastiprinti „klišes“, kurias girdi jaunuoliai, ketinantys rinktis pedagogo profesiją.
Projekto poreikį išreiškia šios problemos:
- būsimas pedagogas, konstruodamas savo profesinį tapatumą, gali „pasimesti“ tarp tų įvaizdžių ir stereotipų, kuriuos jis girdi ir patiria socialinėje realybėje bei žiniasklaidos kanalais. Būtina ugdyti kritinį mąstymą, padedantį objektyviai vertinti profesinės tapatybės turinį;
- pedagoginės studijos iš dalies orientuotos į dalyko specialisto tapatybę. Sąmoningas būsimos profesijos tapatumo suvokimas, analizavimas ir juo labiau tapatumo ieškojimas ir kūrimas nėra ypatingai reikšmingas;
- norint aktyviai įsitraukti į būsimus profesinius vaidmenis ir veiklą, būtina „stumti į šalį“ atgyvenusius stereotipus. Pedagogo profesijos stereotipinį vertinimą ir plitimą galėtų padėti sustabdyti pačių būsimų mokytojų sąmoningumas, kuris, projekte numatomų veiklų metu, ir bus ugdomas.
Tikslas
Stiprinti būsimų pedagogų kritinio mąstymo įgūdžius, vertinant visuomenėje egzistuojančius pedagogo profesijos stereotipus bei padėti konstruoti ir kaupti patirtį laipsniškai formuojant profesinį tapatumą
Rezultatai ir nauda
Projekto rezultatai:
- Tyrimas „Visuomenės stereotipų įveikos strategijos stiprinant pedagogo profesinį tapatumą“.
- Nuotolinis seminaras „Pedagogo profesijos stereotipinis vertinimas ir plitimas visuomenėje“.
- Kūrybinės patyriminės dirbtuvės „Šiuolaikinio mokytojo profesinio tapatumo įveiklinimas“.
- Kūrybinės vaizdo įrašų dirbtuvės „Stereotipų transformacijos, kuriant šiuolaikinio mokytojo įvaizdį“.
- Forumas – konkursas „Pedagogo stereotipų transformacija: geroji patirtis ir realybė“.
Pridėtinė vertė:
Projektas „Visuomenės stereotipų įveika didinant pedagogikos krypties studentų profesinį tapatumą“ suteiks pridėtinę vertę Klaipėdos valstybinei kolegijai, nes padės stiprinti studentų profesinį tapatumą, skatins kritinį požiūrį į visuomenėje vyraujančius stereotipus bei ugdys skaitmenines kompetencijas. Nacionaliniu mastu jis prisidės prie pedagogų rengimo kokybės, didins abiturientų motyvaciją rinktis mokytojo profesiją ir taip spręs pedagogų trūkumo problemą. Platesniame kontekste projektas padės formuoti modernesnį, patrauklesnį pedagogo įvaizdį, kuris yra svarbus visuomenės švietimo kokybei ir prestižui.
Vykdytojas
Partneriai
Kauno kolegija
Klaipėdos universiteto studentų sąjunga