Visuomenė pakankamai aktyviai eksploatuoja profesijų įvaizdžius. Jie remiasi ne tiek realia vienos ar kitos profesijos atstovų elgsena, veiklos specifika, kiek visuomenei būdingu (stereotipiniu) įsivaizdavimu apie jų elgesį, išvaizdą, atliekamas funkcijas. Tai pasakytina ir apie pedagogus, kurių profesinis įvaizdis tapatinamas tik su moters lytimi, pvz., moteriška profesija, nuostata, kad mokytojas „visą gyvenimą stovi prie lentos“, griežtumu, nuovargiu, dideliais darbo krūviais ir menku užmokesčiu, nebemadingu aprangos kodu ir kt. Deja, bet nemažai ir pačių mokytojų vadovaujasi stereotipais, kad yra bejėgiai, pavargę, nieko negalintys pakeisti. Tai gali pastiprinti „klišes“, kurias girdi jaunuoliai, ketinantys rinktis pedagogo profesiją.
Projekto poreikį išreiškia šios problemos:
- būsimas pedagogas, konstruodamas savo profesinį tapatumą, gali „pasimesti“ tarp tų įvaizdžių ir stereotipų, kuriuos jis girdi ir patiria socialinėje realybėje bei žiniasklaidos kanalais. Būtina ugdyti kritinį mąstymą, padedantį objektyviai vertinti profesinės tapatybės turinį;
- pedagoginės studijos iš dalies orientuotos į dalyko specialisto tapatybę. Sąmoningas būsimos profesijos tapatumo suvokimas, analizavimas ir juo labiau tapatumo ieškojimas ir kūrimas nėra ypatingai reikšmingas;
- norint aktyviai įsitraukti į būsimus profesinius vaidmenis ir veiklą, būtina „stumti į šalį“ atgyvenusius stereotipus. Pedagogo profesijos stereotipinį vertinimą ir plitimą galėtų padėti sustabdyti pačių būsimų mokytojų sąmoningumas, kuris, projekte numatomų veiklų metu, ir bus ugdomas.
Tikslas
Stiprinti būsimų pedagogų kritinio mąstymo įgūdžius, vertinant visuomenėje egzistuojančius pedagogo profesijos stereotipus bei padėti konstruoti ir kaupti patirtį laipsniškai formuojant profesinį tapatumą
Rezultatai ir nauda
Įgyvendinant projektą bus ugdomos šios studentų kompetencijos: konstruktyvaus bendravimo ir bendradarbiavimo su institucijomis kompetencija; kolegialaus mokymosi kompetencija; žinių kūrimo kompetencija; operavimo mokslinio tyrimo metodais kompetencija; naujos patirties integravimo į ankstesnę patirtį kompetencija.
Inovatyvumo bus siekiama tyrimų rezultatų išvadomis ir rekomendacijomis. Vyks kūrybinės vaizdo medžiagos dirbtuvės KVK, Panko, Kauko. Bus sukurtos bent šešios vaizdo medžiagos siekiant pedagogo stereotipų transformacijos. 210 studentų sužinos apie pedagogo profesijos stereotipus, jų paplitimą visuomenėje bei supras pedagogo įvaizdžio keitimo būdus, galimybes. Įgyvendintas projektas taps motyvacijos priemone laužant nusistovėjusius stereotipus bei stiprinant būsimų pedagogų profesinį tapatumą.
Vykdytojas
Partneriai
Kauno kolegija
Klaipėdos universiteto studentų sąjunga
Atsakingas asmuo Klaipėdos valstybinėje kolegijoje
+37061857852
d.klumbiene@kvk.lt